Lipsa de fairplay a Google
Emiteam in urma cu ceva timp o previziune: pentru a sprijini demersurile proprii de a face cat mai multi bani din reclama platita AdWords, Google va micsora numarul rezultatelor afisate in mod natural in prima pagina, 10 in mod standard. Teoria incepe sa prinda contur. Deja, pentru foarte multe cautari, acum numarul de rezultate afisat este de 9. Atasez un printscreen cu o cautare efectuata pe „mobila lemn masiv”, cu titlu de exemplu.
Primul rezultat afisat il constituie o insiruire de imagini. Urmand acelasi principiu, pot fi afisate rezultatele 2 videoclipuri si 3 orice altceva, numai rezultate concludente comerciale sa nu fie.
Daca tot suntem la acest printscreen, sa va mai transmit un punct de vedere propriu.
Google AdWords: rezultatele sponsorizate, scoase in evidenta cu bulina portocalie „Anunt” in fata. Aceasta reprezinta principala sursa de venit a Google, principalul mijloc de promovare directa in motorul de cautare.
Insa stim cu totii ca marea majoritate a celor care efectueaza cautari online evita sa dea click pe aceste anunturi din mai multe considerente, dintre care cel mai important este lipsa de incredere. Este justificat sa alegi un rezultat natural, care a ajuns acolo pe merit, in dauna unui rezultat care plateste sa fie in fata. Ei bine, lucrul acesta nu are cum sa fie vazut cu ochi buni de catre Google, fiindca are un impact evident negativ in principala sa sursa de venit.
Cum ar putea Google sa contracareze aceasta atitudine a persoanelor ce cauta produse si servicii?
Singura solutie ar fi sa nu fie evidentiate aceste anunturi. Si chiar mai mult, sa imprastie aceste anunturi platite printre cele naturale, sa le deghizeze cum s-ar zice. In acest fel, nimeni nu ar mai putea evita sa dea clcik pe anunturile platite, iar acest lucru cu siguranta i-ar face mai profitabil sistemul AdWords.