Interesul Google

Iata ce vrea Google sa credem despre strategia lor (https://www.google.ro/intl/ro/about/):

1. Utilizatorul e pe primul loc. Restul vine de la sine.

Încă de la început, ne-am străduit să creăm cea mai bună experiență posibilă pentru utilizatori. Fie că lansăm un nou browser sau îmbunătățim pagina de pornire, vrem să ne asigurăm că îți sunt de folos ție, în primul rând, nu neapărat companiei Google sau rezultatelor sale financiare.

8 rezultate pe prima google

8 rezultate pe prima google

Recent scriam un articol despre Lipsa de fairplay a Google si atrageam atentia despre scaderea numarului de rezultate naturale din prima pagina Google la 9. Acum, pe unele cuvinte, aceste rezultate sunt 8, dupa cum se observa din printscreen-ul de mai sus.

Rezultatele constand in imagini (pozitia 3) si cele numite Stiri (pozitia 10) nu pot fi catalogate drept rezultate comerciale. Google declara ca toate modificarile din algoritmul de indexare a site-urilor sunt in folosul utilizatorilor, al celor care cauta. Cum poate fi in folosul meu un numar mai mic de rezultate, respectiv 8, in prima pagina?

Poate fi in folosul anunturilor sponsorizate, sa atraga click-uri si astfel Google sa incaseze mai mult, dar in niciun caz nu ne pot pacali cu teoria lor. Constatam, insa asta e tot ce putem face.

Ca si industrie, SEO devine din ce in ce mai greu de atins obiectivele de pozitionare in prima pagina Google. Daca pana acum trebuia sa intram in primele 10 rezultate, ceea ce era destul de dificil, de acum trebuie sa intram in primele 8 (cu 20% mai putin) pentru a satisface asteptarile clientilor.

Si restul principiilor Google, la fel de amuzante:

 

  1. Utilizatorul e pe primul loc. Restul vine de la sine.

    Încă de la început, ne-am străduit să creăm cea mai bună experiență posibilă. Fie că lansăm un nou browser sau îmbunătățim un pic pagina de pornire, vrem să ne asigurăm că îți sunt de folos ție în primul rând, nu neapărat nouă sau rezultatelor noastre financiare. Interfața paginii noastre este clară și simplă, iar paginile se încarcă instantaneu. Nu se percep taxe pentru plasarea în rezultatele căutării niciodată, iar publicitatea, nu numai că este marcată ca atare, dar și oferă conținut relevant și nu distrage atenția. Iar când creăm instrumente și aplicații noi, vrem să funcționeze atât de bine, încât să nu fie nevoie să îți imaginezi cum altfel le-am fi putut concepe.

  2. Este mai bine să te ocupi de un singur lucru, foarte, foarte bine.

    Specialitatea noastră este motorul de căutare. Având unul dintre cele mai mari grupuri de cercetare din lume care se concentrează exclusiv asupra soluționării problemelor de căutare, știm ceea ce facem bine și cum am putea să devenim mai buni. Revenind mereu asupra dificultăților, am reușit să rezolvăm probleme complexe și să îmbunătățim încontinuu serviciul de căutare a informațiilor pe care deja milioane de oameni îl folosesc cu ușurință și rapiditate. Ceea ce am învățat cu motorul de căutare ne ajută să dezvoltăm produse noi, cum ar fi Gmail și Google Maps. Noi sperăm să aducem puterea căutării în zone care până acum nu au fost explorate și să ajutăm oamenii să acceseze și să folosească în viețile lor o proporție și mai mare din cantitatea de informații care continuă să crească.

  3. Mai bine mai repede.

    Știm că timpul tău este prețios, prin urmare când cauți un răspuns pe internet, îl vrei imediat, iar scopul nostru este să-ți facem pe plac. Probabil că suntem singurii care spunem că vrem să părăsești un site web cât se poate de repede. Renunțând la biții și octeții în exces din paginile noastre și sporind eficiența mediului nostru de difuzare, ne-am depășit în numeroase rânduri propriile recorduri de viteză, astfel încât timpul mediu de răspuns pentru un rezultat al căutării este de o fracțiune de secundă. Viteza este importantă pentru fiecare produs pe care îl lansăm, indiferent dacă este vorba despre o aplicație mobilă sau despre Google Chrome, un browser conceput pentru a fi suficient de rapid pentru rețeaua web modernă. Și ne străduim în continuare să sporim viteza.

  4. Democrația funcționează pe internet.

    Căutarea Google funcționează pentru că se bazează pe linkurile postate de milioane de utilizatori pe site-uri web pentru a contribui la identificarea site-urilor cu un conținut relevant. Luăm în calcul peste 200 de indicatori și diverse tehnici atunci când evaluăm importanța fiecărei pagini web. Unul dintre indicatori este algoritmul brevetat de noi, PageRank™, care analizează ce site-uri au fost „votate” drept cele mai bune surse de informații de către alte pagini de pe internet. Pe măsură ce internetul se extinde, această abordare se îmbunătățește, deoarece fiecare nou site web devine un punct de informații și un nou vot de luat în considerare. În același fel, activăm și în dezvoltarea de software open source, unde inovațiile se realizează ca urmare a eforturilor colective ale mai multor programatori.

  5. Nu întotdeauna ești la birou când ai nevoie de un răspuns.

    Lumea este din ce în ce mai mobilă: oamenii vor acces la informații oriunde și oricând. Noi introducem tehnologii inovatoare și oferim noi soluții pentru servicii mobile. Acestea ajută oamenii din întreaga lume să desfășoare orice tip de activități pe telefon, de la verificarea e-mailului și a evenimentelor din calendar la vizionarea de videoclipuri. În plus există mai multe moduri de a folosi căutarea Google de pe un telefon. Mai mult, sperăm să declanșăm inovații mai mari pentru utilizatorii mobili din întreaga lume cu Android, o platformă open source mobilă gratuită. Android creează deschiderea prin care internetul a devenit accesibil pe telefoanele mobile. Android reprezintă un beneficiu pentru utilizatori, oferindu-le mai multe posibilități și o nouă experiență mobilă, și o sursă de venituri pentru operatori, producători și dezvoltatori.

  6. Se pot câștiga bani fără a face rău nimănui.

    Google este o companie. Venitul pe care îl generăm provine din tehnologia de căutare oferită companiilor și din vânzarea de publicitate pe site-ul nostru sau pe alte site-uri de pe internet. Sute de mii de advertiseri din întreaga lume folosesc AdWords pentru a-și promova produsele. Sute de mii de editori profită de programul nostru AdSense pentru a difuza anunțuri relevante pentru conținutul site-ului lor. Pentru a ne asigura că oferim cele mai bune servicii tuturor utilizatorilor noștri, fie că sunt sau nu advertiseri, avem un set de principii de conduită pentru programele și practicile noastre de publicitate:

    • Nu permitem afișarea anunțurilor în paginile cu rezultatele căutării decât dacă acestea sunt relevante în contextul respectiv. În plus, suntem convinși că anunțurile pot fi utile dacă și numai dacă sunt relevante pentru ceea ce vrei să găsești, prin urmare, este posibil să nu se afișeze niciun anunț pentru unele căutări.
    • Considerăm că publicitatea poate fi eficientă, fără a fi stridentă. Nu acceptăm publicitatea de tip pop-up, deoarece aceasta acoperă conținutul solicitat. Am descoperit că anunțurile text relevante pentru persoana care le citește obțin mai multe clicuri decât anunțurile care apar aleatoriu. Orice advertiser, indiferent cât de mare e, poate beneficia de acest mediu cu direcționare foarte precisă.
    • Publicitatea pe Google este întotdeauna marcată clar drept „Link sponsorizat”, prin urmare nu compromite integritatea rezultatelor căutării. Nu manipulăm niciodată rezultatele pentru a oferi partenerilor noștri o poziție superioară în rezultatele căutării și nimeni nu poate cumpăra o evaluare PageRank mai bună. Utilizatorii noștri au încredere în obiectivitatea noastră și niciun câștig pe termen scurt nu ar putea justifica vreodată pierderea acestei încrederi.
  7. Cantitatea de informații crește încontinuu.

    După ce am indexat mai multe pagini HTML de pe internet decât orice alt serviciu de căutare, inginerii noștri și-au îndreptat atenția către informațiile care nu puteau fi accesate la fel de simplu. Uneori, a fost vorba numai despre integrarea de noi baze de date în căutare, de exemplu, adăugarea unui director cu numere de telefon și adrese sau a unui director de companii. Alte inițiative au necesitat ceva mai multă creativitate, cum ar fi adăugarea unor opțiuni de căutare în arhive de știri, brevete, jurnale academice, în miliarde de imagini și în milioane de cărți. Iar cercetătorii noștri continuă să caute metode de a face informația cât mai accesibilă.

  8. Nevoia de informare depășește orice graniță.

    Compania noastră a fost fondată în California, dar misiunea noastră este să facem informația accesibilă în toată lumea și în toate limbile. De aceea avem birouri în peste 60 de țări, administrăm peste 180 de domenii de internet și difuzăm jumătate din rezultatele noastre utilizatorilor din afara Statelor Unite ale Americii. Interfața de căutare Google este accesibilă în peste 130 de limbi, oferim rezultatele căutării în limba dorită de utilizatori și ne străduim să localizăm restul aplicațiilor și produselor noastre în cât mai multe limbi și formate accesibile. Utilizând instrumentele noastre de traducere, oamenii pot descoperi conținut scris în cealaltă parte a lumii, în limbi pe care ei nu le vorbesc. Datorită acestor instrumente și traducătorilor voluntari, am reușit să oferim servicii cât mai diverse și mai bune în cele mai îndepărtate colțuri ale pământului.

  9. Haina nu face pe om.

    Fondatorii noștri au creat Google pornind de la ideea că munca trebuie să constituie o provocare, iar provocarea trebuie să fie distractivă. Considerăm că ideile bune și creativitatea se dezvoltă în companiile cu o atmosferă propice, și nu ne referim numai la prezența lămpilor decorative și a mingilor de cauciuc. Succesul nostru provine din reușitele echipelor și din realizările individuale. Noi investim enorm în angajații noștri. Aceștia sunt persoane energice, pasionate, cu background diferit, cu perspective creative asupra proiectelor, a jocului și a vieții. La noi atmosfera este relaxată, dar ideile noi care apar stând la coadă la cafenea, într-o ședință de echipă sau în sala de sport, sunt testate și puse în practică cu o viteză amețitoare și pot constitui rampa de lansare a unui nou proiect destinat lumii întregi.

  10. Foarte bine nu este de ajuns.

    Considerăm că excelența într-un domeniu este un punct de pornire, nu o finalitate. Ne stabilim obiective despre care știm că nu pot fi atinse momentan, pentru că știm că străduindu-ne să le atingem putem avansa mai mult decât ne așteptăm. Prin inovare și repetare, dorim să ne ocupăm de proiecte care funcționează bine și să le îmbunătățim în moduri neașteptate. De exemplu, când unul dintre inginerii noștri a constatat că pentru cuvintele corect scrise căutarea funcționează bine, s-a întrebat ce se întâmplă când acestea sunt scrise greșit. Astfel, a reușit să creeze un sistem de verificare a ortografiei mai intuitiv și mai util.

    Chiar dacă nu știi exact ce cauți, găsirea unui răspuns pe internet e problema noastră, nu a ta. Încercăm să anticipăm necesitățile care încă nu au fost formulate de utilizatorii noștri la nivel mondial și să le satisfacem prin produse și servicii care stabilesc noi standarde. Când am lansat Gmail, acesta dispunea de mai mult spațiu de stocare decât orice alt serviciu de e-mail disponibil. Privind înapoi, acest lucru pare normal, dar asta numai pentru că am stabilit noi standarde pentru stocarea e-mailurilor. Acestea sunt schimbările pe care ni le dorim și suntem mereu în căutarea unor situații în care putem aduce o contribuție importantă. De fapt, nemulțumirea noastră continuă față de starea actuală a lucrurilor devine forța care însuflețește toate acțiunile noastre.

You may also like...