Despre promovarea site-urilor
Modalitatile de promovare a unui site sunt destul de multe si diversificate, insa care sunt cu adevarat eficiente?
- promovarea prin directoare web;
- promovarea prin articole platite pe bloguri (advertoriale);
- linkuri directe pe alte site-uri, de preferat cu un bun PageRank;
- promovarea in mediile sociale precum Facebook, Google Plus, Twitter, Tumblr si altele similare;
- linkuri postate prin comentarii pe Youtube, bloguri, forumuri, site-uri de stiri.
1. Promovarea prin directoare web
Directoarele web sunt acele site-uri care alcatuiesc liste de alte site-uri, grupate pe categorii si subcategorii, cu rolul de a ajuta la imbunatatirea pozitionarii site-urilor inscrise in Google. Fiecare proprietar de site isi poate adauga gratuit sau contracost propria pagina web. Un exemplu de director web gratuit este SunnyValley.ro.
2. Promovarea orin articole platite pe bloguri (advertoriale)
Datorita cresterii spectaculoase a numarului de bloguri detinute de internauti, fiecare scrie ce ii trece prin minte sau ce este platit sa o faca, a aparut si o piata specifica pentru articolele platite. Printr-un advertorial, un blogger publica un material posibil util celor care ii citesc blogul si se alege astfel cu o anumita suma de bani. Pentru detinatorul site-ului, articolul respectiv ii furnizeaza unul sau doua linkuri de continut, ceea ce probabil il va ajuta sa isi imbunatateasca pozitionarea in Google.
3. Linkuri directe pe alte site-uri, de preferat cu un bun PageRank
Schimbul de linkuri (link exchange) este o alta modalitate prin care puteti creste notorietatea unui site in Google si imbunatati astfel pozitionarile. Ideal ar fi sa obtineti linkuri pe site-uri ale cunostintelor, prietenilor, partenerilor, fara a fi nevoiti sa puneti un backlink pe propriul site, astfel ca sistemul de recomandare sa functioneze one way. Nu este mare problema nici linkul reciproc, insa pot aparea anumite complicatii. Indicat este sa va alegeti parteneri de link exchange in site-uri cu un bun PageRank, care sa va ajute astfel propriul coeficient Google.
4. Promovarea in mediile sociale precum Facebook, Google Plus, Twitter, Tumblr si altele similare
Mediile sociale au avantajele lor atunci cand vine vorba de cresterea vizibilitatii, a notorietatii. Legat de pozitionarile Google, avantajele sunt destul de reduse. De multe ori linkurile postate sunt „nofollow”, impiedicand astfel boot-ul Google sa indexeze acel link si sa transfere avantaje asupra site-ului targetat.
5. Linkuri postate prin comentarii pe Youtube, bloguri, forumuri, site-uri de stiri
Pentru ca promovarea site-ului sa fie cat mai dinamica, este bine sa fiti o persoana activa pe internet. Acest lucru implica o activitate mai mult sau mai putin intensa pe Youtube, bloguri, forumuri, site-uri de stiri, unde interesul dvs este fie sa scrieti articole proprii cu link catre site, fie sa postati comentarii, sugestii, impresii, toate legate de ceea ce doriti sa promovati.