ATENTIE! Tentativa de frauda cu date bancare BT Acces facil*
Astazi am primit pe e-mail o noua tentativa de furt electronic de date bancare (phishing) ce pare a fi de la Banca Transilvania insa nu are nicio legatura cu ei. Redau mai jos textul mesajului:
| |||||||||||||||||||||||||||
* Oferta valabila numai pentru clientii cu contract mai vechi de 3 luni la momentul lansarii campaniei |
Desi aparent inofensiv, mesajul include un link fals catre o pagina a bancii dar care redirectioneaza catre domeniul catarina.fi folosit pentru a va solicita datele bancare de acces la contul personal.
NU ACCESATI ASTFEL DE LINK-URI VENITE PRIN E-MAIL!
Noi am inaintat mesajul cu Forward catre o adresa de e-mail reala a bancii pentru a instiinta despre existenta acestui mesaj si pentru ca ei la randul lor sa notifice clientii, sa-i informeze ca sa poata evita eventualele probleme.
MAI JOS, RASPUNSUL OFICIAL PRIMIT DE LA BANCA TRANSILVANIA
Buna ziua,
Va multumim pentru semnalarea situatiei.
Dorim sa mentionam ca BT nu a solicitat si nu va solicita, prin intermediul e-mail-ului, informatii cu caracter confidential.
In situatia in care ati accesat link-ul suspect primit prin e-mail si v-ati introdus datele de logare in aplicatia BT24, va rugam sa ne contactati in cel mai scurt timp posibil la numarul de telefon 0264308028, tasta 2, pentru a dezactiva temporar serviciul de BT24 Internet Banking si pentru a verifica tranzactiile efectuate pe cont. In situatia in care nu aveti posibilitatea de a ne contacta telefonic, avem rugamintea de a contacta cea mai apropiata unitate BT.
Banca Transilvania recomanda urmatoarele, pentru a nu deveni victime ale atacurilor de tip phishing:
- nu accesati link-uri din cadrul e-mail-urilor nesolicitate sau trimise de catre persoane necunoscute, in special cele care par sa fie trimise de banca;
- nu accesati/descarcati fisiere atasate, primite prin intermediul e-mail-ului, nesolicitate sau primite de la persoane necunoscute, in special cele care in aparenta sunt trimise de banca;
- accesati BT24 Internet Banking doar de pe adresa web a bancii sau prin introducerea adresei in bara de adresa din cadrul browserului, folosind intotdeauna de tastatura si nu un anumit link;
- verificati in bara de adresa din cadrul browser-ului daca adresa existenta este cea a serviciului de Internet Banking cunoscuta;
- verificati faptul ca aveti o conexiune criptata (HTTPS) cu site-ul Internet Banking BT24 si ca detinatorul certificatului digital aferent acesteia este Banca Transilvania
- urmati cea mai buna practica de securitate a PC-ului de unde are loc logarea: asigurati-va ca are instalate solutii anti-virus si anti-spyware, iar acestea sunt actualizate regulat; nu salvati elementele de autentificare in aplicatia Internet Banking in memoria calculatorului; parolele trebuie sa aiba complexitate ridicata (sa contina litere mici, mari, numere si caractere speciale) si sa fie schimbate periodic.
Daca aveti nevoie de informatii suplimentare e usor sa ne contactati:
– telefonic: 0264 308028, *8028 (serviciul Call Center)
– prin e-mail contact@bancatransilvania.ro
– pe web: http://intreb.bancatransilvania.ro/ .
Cu respect,
Iulia Capota
Specialist Relatii Clienti BT24
Banca Transilvania- Parcul Industrial Tetarom
Cluj-Napoca, Cluj, Str. Taietura Turcului nr 47, 400221
0264.308.028|0264.594.230